Android - Jak zmienić "boot images" w HTC G1

Przewodnik ten umożliwi nam zmianę dwóch obrazków startowych widocznych podczas uruchamiania telefonu, tak zwanych „Boot Images”, na dowolnie przez nas wybrane. Źródłem mojego poradnika jest temat jaki ukazał się na forum xda-developers. Wszystkie opisywane poniżej operacje są wykonywane z pozycji Windowsa, nie potrzebujemy środowiska Linux. Osoby bez podmienionego HardSPL nie będą mogły skorzystać z tego poradnika, jak to zrobić opisałem w tym poście

1. Wybór obrazków do wgrania.

Jak pisałem wyżej mamy możliwość wstawienia dwóch obrazków. W moim przypadku po włączeniu telefonu pojawia się logo "T-Mobile”, a następnie logo „Ery”. Postaram się zamienić obydwa na jeden przeze mnie wybrany. Musimy przeskalować dowolny obraz lub zdjęcie na wymiary 320x480 pixeli. Ja do tego użyłem zdjęcia, które za pomocą programu „Paint” przeskalowałem na 320x480 pixeli. Zapisujemy w formacie *.jpg gdzieś na dysku i przechodzimy dalej.


2. Pobieramy odpowiednie oprogramowanie.

Z tego linku pobieramy paczkę z odpowiednimi programami. Rozpakowujemy ją na pulpicie (powstaną foldery „Create” i „fastboot”). Wchodzimy w folder „Create” i uruchamiamy aplikację „CreateG1Splash”. Otwieramy poprzednio zapisany obraz w formacie 320x480 klikamy „Convert”. W miejscu gdzie znajduje się wskazany plik powinien pojawić się przekonwertowany plik o nazwie „mysplash.rgb565”. Przenosimy nowo powstały plik do folderu „fastboot”.


3. Sprawdzenie poprawności rysunku.

BARDZO WAŻNE jest aby powstały plik „mysplash.rgb565” był dokładnie o wymiarach 307200 bajtów. Ani bajta mnie, ani więcej. Lepiej trzykrotnie sprawdź zanim zaczniesz flashować.


4. Flashowanie zdjęcia.

Wyłączamy nasze G1 i odpinamy kabel (jeżeli był podpięty). Wchodzimy do „bootloadera” (camera+power). Następnie podpinamy kabel USB. Na telefonie powinien pokazać się napis „FASTBOOT”.
Jeśli nie to klikamy klawisz „back”. Pod Windowsem wchodzimy w „Menadżer Urządzeń”, czyli „Panel Sterowania/System/Sprzęt/Menadżer Urządzeń” i wyszukujemy nasz telefon. Jeśli wcześnie instalowaliśmy sterownik pod USB(jak byliśmy w bootloaderze) to telefon powinien być pokazany tak jak u mnie:


Jeśli nie będzie musimy poszukać go jako „urządzenie magazynujące” z żółtym wykrzyknikiem. Pobieramy wtedy odpowiedni sterownik klikamy na to urządzenie magazynujące i wybieramy aktualizuj sterownik wskazując mu rozpakowany i pobrany przed chwilą folder. Podczas instalacji może poprosić jeszcze o plik „androidusb.sys” wtedy znowu wchodzimy we wcześniej pobrany i rozpakowany folder i wskazujemy mu ten plik. Po całej instalacji w menadżerze urządzeń telefon powinien być pokazany jak na screenie powyżej.
Cały czas mając podłączony telefon z „Fastboot” na wyświetlaczu otwieramy wiersz poleceń „Start/Uruchom/cmd”. Wchodzimy w folder fastboot, czyli:


Następnie wpisujemy kolejno komendy:
fastboot flash splash1 mysplash.rgb565 - zastępuje pierwszy “Boot Image”
fastboot flash splash2 mysplash.rgb565 - zastępuje drugi “Boot Image”
fastboot reboot - resetuje telefon


Telefon sam się zrestartuje, a my będziemy się cieszyć naszym nowym obrazkiem startowym.


Jak wspomniałem wcześniej, mamy możliwość umieszczenia dwóch różnych obrazków. Musimy wtedy przygotować dwa pliki „mysplash.rgb565” inaczej je nazywając i logicznie przekształcając komendy flashowania.

NIE ODPOWIADAM ZA SZKODLIWE ZMIANY WYWOŁANE PRZEZ OPISYWANY PORADNIK. PAMIĘTAJ, ŻE WSZYSTKIE CZYNNOŚCI WYKONUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz