Android - Jak zainstalowałem aplikacje na karcie pamięci swojego G1

Na wstępie powiem, że poradnik przeznaczony jest dla osób posiadających dostęp do „root” w swoim G1 oraz jeden z softów Jesus Freke'a. Poradnik ten umożliwi nam instalowanie aplikacji na karcie pamięci micro SD. Źródłem mojego poradnika jest ten temat, który ukazał się na forum xda-developers.

1. Tworzenie partycji ext2 pod aplikacje.

Musimy stworzyć dodatkową partycję ext2 na naszej karcie pamięci, na której będą instalowane nasze aplikacje. Ja do tego wykorzystałem Linuxa i programu gparted w nim zawartego. Partycja musi być drugą partycją na naszej karcie SD, więc gdy program gparted pokaże nam naszą jedną partycję FAT32 to zmniejszamy ją po prawej stronie o 500MB i z tych 500MB tworzymy partycję ext2. Operacje partycjonowania wykonywałem przy podłączonym G1 do komputera. Nie używałem adaptera. Według autora, partycja ext2 może mieć problemy z kartami większymi niż 2GB. Zaleca się nie przekraczanie wielkości 1,5GB, a 500MB to dla większości z nas będzie wystarczająca wielkość.
UWAGA: Autor twierdzi, że jeśli resetujesz telefon i instalujesz modyfikowany soft to musisz mieć już gotową partycję ext2.

2. Instalacja odpowiednio zmodyfikowanego softu.

Do poprawnego wykonania dalszych operacji potrzebny będzie odpowiedni soft w naszym G1. Jest to modyfikacja softu JF’a, która umożliwia nam przenoszenie aplikacji. Znajdziemy ją pod tymi linkami: RC33, RC9 i ADP 1.1H. Po pobraniu softu standardowo kopiujemy go na kartę (partycja FAT32) zmieniając nazwę na „update.zip” i flashujemy telefon.

3. Przenoszenie aplikacji.

Po zainstalowaniu nowego softu włączamy telefon, ustawiamy na nowo APN i logujemy się. Nasz telefon jest czyściutki jak łza. Uruchamiamy „Terminal Emulator” i wpisujemy komendy:
$ su (telefon spyta się czy dać pozwolenie programowi do „Superuser” klikamy „yes”)
# copy.sh app
# copy.sh data (opcjonalnie dla przeniesienia danych – ja to zrobiłem)

No i jak to napisał autor ct.:
„Enjoy!”

Autor dodaje jeszcze, aby nie zapomnieć zaktualizować swojego radio.

4. Sprawdźmy, czy działa.

Po wykonaniu operacji z powyższego punktu niby nic się nie pojawiło, nic nie modyfikowało. Po prostu program przyjął komendę i tyle. Czy to takie łatwe? Tak to jest łatwe. Sprawdźmy teraz czy nasze starania naprawdę dały jakiś efekt. Zainstalujmy kilka programów z naszego marketu. W "download" powinny być programy, które wcześniej instalowaliśmy. Ja dla przykładu zainstalowałem: „ASTRO”, „Baseball Superstars”, "Note everything", „Go to URL” oraz „Useful Switchers”. Teraz odpalmy „Terminal Emulator” i kolejno wpisujemy:
# dmesg | grep mmc

Przy pomocy tej komendy sprawdzimy jak nasz telefon widzi naszą kartę SD i partycje na niej.


W przed ostatniej linii widzimy, że nasza karta jest widziana jako „mcblk0” o partycjach „p1” i „p2”.
Oczywiście „p2” to nasz druga partycja ext2, na której powinny być nowo zainstalowane aplikacje.
Musimy stworzyć folder, w którym zamontujemy naszą partycję ext2 (np. w katalogu
data - tylko w nim mogłem stworzyć jakikolwiek folder). Wpisujemy, więc:
# mkdir /data/sdcard2

Ta komenda stworzy nam folder sdcard2 w folderze data telefonu.

Teraz zamontujmy do tego folderu naszą partycję ext2, aby mieć do niej dostęp.
# mount /dev/block/mmcblk0p2 /data/sdcard2 –t ext2

No i zamontowaliśmy naszą partycję ext2 do folderu sdcard2. Teraz wejdźmy na nią i zobaczmy co tam jest:
# cd /data/sdcard2
# ls


Wejdźmy w app:
# cd app
# ls



Chyba się udało widzimy, że wszystkie nowo zainstalowane aplikacje są w sdcard2, czyli na partycji ext2 naszej karty pamięci.

Jeszcze dokładnie nie testowałem tego z większą ilością programów. Nie próbowałem też wyciągać karty podczas włączania lub włączonego telefonu. Punktu 4 nie trzeba wykonywać, jest to tylko opis do sprawdzenia naszych działań. Jeśli potrzebujecie pomocy w przeprowadzeniu powyższych operacji na swoim G1 służę pomocą.

NIE ODPOWIADAM ZA SZKODLIWE ZMIANY WYWOŁANE PRZEZ OPISYWANY PORADNIK. PAMIĘTAJ, ŻE WSZYSTKIE CZYNNOŚCI WYKONUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz