Software - Powrót na oficjalny ROM Era G1

Poradnik ten i dzień w którym powstał to bardzo ważna chwila dla posiadaczy telefony G1 z oryginalnym ROM-em Era G1. Pomaga on nam, po zROOTowaniu telefonu, powrócić na oficjalny/oryginalny ROM Ery (po zROOT-owaniu starą metodą). Dzięki temu, w razie ewentualnej awarii będziemy mogli bez zawahania oddać nasz telefon na gwarancję lub jeśli znudzą nam się nieoficjalne modyfikacji powrócić na ROM wspierany przez operatora, który zapewnia to automatyczne aktualizacje z sieci. Oczywistym warunkiem wykonania tej instrukcji, to telefon który wchodzi do recovery oraz bootloadera w tryb fastboot.

Pobieramy potrzebne pliki

*oryginalny SPL
*pliki systemowe
*Splash Ery

Umieszczamy pliki

*z linku pierwszego - nagrywamy na kartę pamięci i zmieniamy jego nazwę na update.zip
Tworzymy np. na Pulpicie folder unROOT i umieszczamy tam pliki:
*z linku pierwszego - boot.img oraz system.img
*z linku drugiego - era-org-splash.img

Flashujemy system

*Wchodzimy do recovery, robimy backup nandroid i wipe
*Resetujemy G1 do bootloadera] i wchodzimy w tryb fastboot.
*Otwieramy CMD po Windowsem i przechodzimy do wcześniej utworzonego folderu unROOT
*Wpisujemy komendy:
fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash splash1 era-org-splash.img
fastboot flash splash2 era-org-splash.img(opcjonalnie, zależne od obecnego SPL)
fastboot reboot


Telefon się zresetuje, a my tym momencie mamy już podmienione na oryginalne recovery i cały system. Nie mamy natomiast oryginalnego SPL, które umieszczaliśmy na karcie pamięci jako plik update.zip.
Aby sflashoać ten SPL, po komendzie:
fastboot reboot

należy szybko wcisnąć home na telefonie, aby wejść do recovery. Następnie wcisnąć alt+l i alt+s.
Po jego sflashowaniu telefon powinien się zresetować i uruchomić z całkiem oryginalnym systemem.
Uprzedzam Was, że ja nie flashowałem SPL, skończyłem po wipe, więc nie mogę nikomu zagwarantować, że operacja flashowania SPL jest całkowicie bezpieczna, jak te wykonane powyżej.

4 komentarze:

  1. A mam pytanie, czy po takim powrocie wrócą automatyczne aktualizacje, próbował ktoś? Czy to tylko teoria, że wracają?

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie aktualizacje powinny wrócić, bo OTA jest częścią oryginalnego systemu, który w tym poradniku wgrywasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. witam

    ja mam taki komunikat: nazwa "fastboot" nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętrzne program wykonywalny lub plik wsadowy.

    i mam lipę nie mogę tego przeskoczyć ?

    mam winXP:)

    //pzDr

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja nie moge sflashować spl'a

    OdpowiedzUsuń